Välkomna till min Trädgårdsdagbok!

En trädgårdsdagbok som stöd för minnet och en plats att möta gamla och nya trädgårdsvänner. Välkommen hit!

söndag 7 april 2013

Väntar och väntar

Än är den inte här, men snart, snart...

Längst in mot huset, vid husgrunden kommer de första krokusarna, det är en sådan lycka!

Annars är det fortfarande snö kvar i trädgården, även om det har smällt bort mer under dagen

 
Aj, aj, aj! här ska det vara nästan bara vintergröna perenner.... får döpa om till vinterbruna ser det ut som. Solen tillsammans med tjälen har inte varit bra, skulle ha täckt när de soliga dagarna började.
 
 
I helgen har jag varit på introduktionskurs i Permakultur, det var väldigt spännande att lära sig lite om det tankesätten. Mycket gamla kunskaper som man egentligen kännt till men i så här satt i sitt sammanhang är det helt självklart! Nu ska jag sätta mej ner och läsa igenom anteckningar och fundera på hur jag ska förverkliga de ideérna i min trädgård. Ni får säkert höra mer om det på bloggen så småningom.
 
 
Ha en fin vecka!
 
Blomkärringen


3 kommentarer:

  1. Jag väntar också:). Hos mig finns ingen snö, och inte heller några krokus ännu. Så vackra dina är.
    Jag har inte täckt någonting, och det syns nu på intorkade rosgrenar och annat.
    Ha det gott.
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Åh! Vacker bild på krokusar... Här i Malmö kikar en del upp nu, men den där riktiga vårblomningen har inte kommit igång... än.)
    Permakultur, intressant! Ska bli spännande att följa "din resa".
    Ha det gott!
    /Katarina

    SvaraRadera
  3. Hej och välkommen tillbaka efter vinterlovet. Härliga krokus. Nu längtar vi efter vårblommor i massor.
    Elisabeth

    SvaraRadera