Välkomna till min Trädgårdsdagbok!

En trädgårdsdagbok som stöd för minnet och en plats att möta gamla och nya trädgårdsvänner. Välkommen hit!

torsdag 7 april 2011

Klockaregården, vilket härligt ställe!

Idag har jag hälsat på en kompis som flyttat till Lammhult. Först blev det lite shoping i Växjö och lite god mat.

Därefter skulle vi åka till ett ställe på vägen som hon trodde jag skulle gilla! Om jag gjorde!

Ett riktigt kanonställe för en trädgårds älskar och om man gillar sköna ting! vid väg 30, 20 km norr om Växjö ligger det!

Perennerna var på väg hem men inte så många utställda ännu. Men på det som kommit hem förstod man att hit vill jag åka igen och botanisera.


Jag tycker verkligen om dessa självsäkra mulliga damer som svingar sig upp i luften!

Den här skulle också gärna få bo hos mej.


Eftersom jag inte fattat hur jag ska få två mindre bilder bredvid varandra kommer här ett gäng stora på raken! (:D






Ruskig tur för mej att plånboken är skral denna månad annars hade nog lockelsen blivit väl stor. Det var mycket fint ute också med krukor och fina dekorationer, men det får vi ta nästa gång. Då får det bli lite besök på de andra ställena som finns också.

Här går att läsa mer:
http://www.klockaregarden.se/

Tack Helen för en kul dag!

Nu go vänner får vi hålla i hatten för det blåser ruskigt ikväll!

Hälsningar Blomkärringen!

5 kommentarer:

  1. Äch då, kom visst lite på sniskan också, äh, man lär väl sig med tiden! (:D

    SvaraRadera
  2. Åhhh, vilken mysig butik!
    En sådan mullig dam skulle jag gärna villja ha :=)
    Må så gott!

    SvaraRadera
  3. Åhh, ahhh, ÄNTLIGEN!!!! Du har startat en blogg!!! Vilken glad och härlig överraskning. Länkar till dig från min sida så klart:)

    Visste du att Arne har arbetat ihop med Kerstin, som nu har tagit över Klockargården? Ska snart ta en tur dit för att få inspiration:)

    Kram, kram och hoppas, hoppas vi ses snart.
    Charlotta
    (Arne hälsar)

    SvaraRadera
  4. Helen, visst är de fina!

    Madam C, Tänk vad världen är liten! Så kul, ja, du kommer säkert att gilla det. Det måste bli en tur dit för mej med om några veckor (:D
    Det här med bloggandet är ju kul fast jag stöter på problem då och då, får ringa och be om hjälp om det blir för illa. Hälsa Arne (:D

    SvaraRadera
  5. Tack själv! Jätte mysig dag. Vill dit fler gånger jag med. Kram Helen

    SvaraRadera