Välkomna till min Trädgårdsdagbok!

En trädgårdsdagbok som stöd för minnet och en plats att möta gamla och nya trädgårdsvänner. Välkommen hit!

lördag 7 april 2012

JAMEN HALLÅ!!! visst ska det vara sommar innan vinter??

Igår var det snöstorm här hela kvällen och natten.




Man vaknar upp till ett strålande vinterlandskap, solen skiner och det är riktigt vackert, någon plusgrad... och jag hade varit jättenöjd.... om det hade varit februari!! Så nu undrar jag, Hallå där!! visst ska det vara sommar efter vår och inte vinter direkt!! Eller??

Det sägs att tiden går fortare när man blir äldre (och jag närmar mej ju 50 år i år..) men ändå, inte kan väl en hel årstid försvinna sådär i ett nafs??

Ok, jag vet, vi är i april och allt kan hända, påsken är tidig. Det är antagligen nu man ska ta till det positiva tänkandet.. Få se...

+ Solen skiner och fåglarna har just fått mer mat
+ Fryser inte och katten spinner gott
+ Har mat och goda vänner, ett hus och en trädgård (som är täckt med snö..)
+ Frösådder på gång inne och vårkrukan intagen, penseer som väntar inne.
+ Massor av härliga planer inför sommaren.

Ok, det är nog inte så farligt i allafall! (:D

Ha en riktigt härlig påskafton på er!

Kram Blomsterkärringen

4 kommentarer:

  1. Precis så undrar jag med.Och vi hade ju vår ett tag men nu går tiden baklänges.Men snart så vänder det igen.MVH

    SvaraRadera
  2. Oj, det var ingen rolig syn, så mycket snö! Här hade vid ett tunt, tunt lager snö, men det har redan smält bort.
    Ha en fortsatt fin påsk.

    SvaraRadera
  3. Ja, detta bakslag var inget roligt, men det ska ju komma några snöduttar innan sommaren kommer sägs det ju. Men nu hoppas vi att snön har gjort sitt, vill sitta i vårsolen som för ett par veckor sedan i t-shirt o bara njuta.//helen

    SvaraRadera
  4. Men nu jäklar har det regnat bort idag;)
    Hinner ta en titt i frö-förrådet. Har lite Squasch jag kanske hinner så idag.Kram/Fia.

    SvaraRadera